4/12-18

Ja, vad kan man säga om en arton timmars resa? Min resa började med en bussresa som tog oss till Arlanda i Stockholm. Sedan vad det dags att sova på Arlandas hotell Måby. Jag vaknade någonstans där vid 07.00 och det uppskattade jag inte men men....det var jag tvungen att göra eftersom vi snart skulle åka. Sen var det dags att åka lite mer buss innan Arlanda och åka flygplan i elva timmar - suck! Väl inne på flygplatsen så säger de att mitt och min brors pass är ogiltiga och att vi måste signera dem. Men vi kom undan med att lova att signera dem på planet. Men när det är cirka tjugo minuter kvar upptäcker vi att mamma är borta! Då har de som jobbar där stoppat henne och ska kontrollera att hon inte ska göra terrordåd eller smuggla in droger till USA. Men så klart hade hon inga droger. Väl på flygplanet tittade jag på tre filmer följande Ready player one, Ice age 3 och incredibles 2. jag spelar även på mitt Nintendo DSI men det dör snart.

Äntligen i Florida

Det första jag kommer till huset är att jag kollar runt lite grann och sen går och lägger mig i sängen och kollar lite på min mobil och sen lägger mig och sover, men det tar emot att säga att det var lätt att somna när det är en AC som låter som en jetmotor lätt sagt. Nästa dag börjar på Blue heaven med pannkakor med ananas, banan, smör och sirap.

Senare under dagen så går vi på stan och shopar men det blir inte så mycket förutom en amerikansk fotboll och två cyklop. Sen så går vi till beachen men det var den minsta stranden jag sett men det var en strand så där var vi och badade och solade. På hemvägen ser vi tre tuppar, tre hönor och två kycklingar. Key west är känt för sina fria hönor och tuppar.